1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI, 11 Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 1. Dönem 2 .Yazılı, 11.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 1.Dönem 2.Yazılı Soruları, YAZILI SORULARI, 25 SORULUK TEST SINAVI-11-sinif-edebiyat-1-donem-2-yazili-sorulari-test-indir
11-sinif-edebiyat-1-donem-2-yazili-sorulari-test-sinavi,11-sinif-edebiyat-1-donem-2-yazili-sorulari-test-11-sinif-edebiyat-1-donem-2-yazili-sorulari-test-meslek-lisesi-11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 1. Dönem 2. Yazılı Soruları TEST -1-donem-2.test-yazili
onedebiyat.net'in değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
1.Tanzimat I. Dönem şiiriyle ilgili
aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)Bu
dönem sanatçıları dilde sadeleşmek istemişler ama bunda pek başarılı
olamamışlardır.
B)Biçim
olarak “eski”ye bağlı kalınmış, şiirin içeriğinde yenilikler yapılmıştır.
C)Genelde
aruz ölçüsü kullanılmış, hece ölçüsü sınırlı kalmıştır.
D)Bu
dönem şiirinin Batı düşüncesiyle, klasisizm ve romantizm akımlarıyla ilişkisi
vardır.
E) Birinci
dönemde Sanat için sanat’ ilkesine bağlıdırlar
Ben
bir Türk’üm; dinim, cinsim uludur;
Sinem,
özüm ateş ile doludur
İnsan
olan vatanının kuludur.
Türk
evladı evde durmaz, giderim.
2.Dizelerle ilgili olarak
aşağıdakilerin hangisi söylenemez?
A)Halk
şiiri geleneğini yansıtmaktadır.
B)11’li
hece ölçüsüyle yazılmıştır.
C)Saf
şiir özelliklerini taşır.
D)Ahengi
sağlamak için redif ve kafiyelerden yararlanılmıştır.
E)Millî
bilinç uyandırılmaya çalışılmıştır.
3.Aşağıdakilerden hangisi Servetifünun
şiirinin özelliklerinden değildir?
A)Fransız
şiirini örnek almışlardır.
B)Kafiyenin
kulağa hitap etmesi ilkesini benimsemişlerdir.
C)Şiirde
konu bütünlüğünü sağlamışlardır.
D)Oldukça
süslü ve ağır bir dil kullanmışlardır.
E)Metafizik
ve sosyal konulara geniş yer vermişlerdir.
1940 – 1960 yılları arası Cumhuriyet Dönemi
hikâyelerinde “millî – dinî duyarlılık”, “toplumcu – gerçekçi anlayış” ve
“bireyin iç dünyasını esas alan anlayış” gibi bazı eğilimler görülmektedir.
4.
Aşağıdaki yazarların hangisi toplumcu gerçekçi anlayışla hikâyeler yazmamıştır?
A) Peyami Safa B) Orhan
Kemal C Fakir Baykurt D)
Sadri Ertem E) Yaşar
Kemal
Bülbülün aşkıdır dalda
öttüğü
Çobanın sütedir koyun güttüğü
Toprağın Hâbil’i kabul ettiği
Şüphesiz yüzünün yumşaklığından
5. Bu dörtlükle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? (2018
AYT)
A) Telmih sanatına başvurulmuştur.
B) Sarma kafiye düzeninde yazılmıştır.
C) Redife yer verilmiştir.
D) Yarım kafiye kullanılmıştır.
E) 11'li hece ölçüsüyle yazılmıştır.
6.Ahmet Haşim, Mehmet Akif Ersoy ve
Cenap Şahabettin’in ortak özelliği hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A)Aynı
topluluğa bağlı olmaları
B)Toplumsal
temaları işlemeleri
C)Tüm
şiirlerini aruzla yazmaları
D)Didaktik
yanı ağır basan şiirler yazmaları
E)Saf
şiir anlayışıyla eser vermeleri
7.Aşağıdaki eser-sanatçı
eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A)Tahrib-i
Harabat-Namık Kemal
B)Ey
Türk Uyan-Ziya Gökalp
C)Sahra-
Abdülhak Hamit Tarhan
D)Rübâb-ı
Şikeste-Tevfik Fikret
E)Piyale-Ahmet
Haşim
Sular
sarardı... Yüzün perde perde solmakta
Kızıl
havaları seyret ki akşam olmakta...
Eğilmiş
arza, kanar, muttasıl kanar güller,
Durur
alev gibi dallarda kanlı bülbüller,
Sular
mı yandı? Neden tunca benziyor mermer?
8.Ahmet Haşim'in “Merdiven”
şiirinden alınan bu dizelerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)Saf
şiir anlayışıyla yazılmıştır.
B)Betimleyici
ögelere başvurulmuştur.
C)İmgeler
yardımıyla konu anlatılmaya çalışılmıştır.
D)Sembolizm
etkisiyle oluşturulmuştur.
E)Yalın,
sanattan uzak bir anlatım benimsenmiştir.
9.Aşağıdakilerden hangisi saf şiir
anlayışıyla yazılan şiirlerin özelliklerinden biri değildir?
A)Sözcüklerin
ses, ahenk özelliklerine önem verilmiştir.
B)Sanatsal
değeri ön planda olan bireysel temalı şiirlerdir.
C)Mecaz
ve imgelerle yüklüdür.
D)Didaktik
yanı ağır basan şiirlerdir.
E)Ahmet
Haşim ve Yahya Kemal Beyatlı bu anlayışla şiir yazmışlardır.
Makalenin doğması ve gelişmesi gazete(I)
aracılığıyla gerçekleşmiştir. Yazar, okuyucuyu görüşlerinin doğruluğuna inandırma(II)
çabası içindedir ve ciddi bir üslubu(III) benimser. Edebiyatımızda bu
türün ilk örneği Şinasi’nin(IV) Tercümanı Ahval gazetesinde
yayımladığı Şiir ve İnşa (V) adlı
yazısıdır.
10. Bu parçadaki altı çizili bölümlerden hangisi bilgi yanlışlığına neden
olmuştur?
A)
I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
Azeri edebiyatının 20. yüzyıldaki en
büyük şairlerinden birisidir. Heyder Baba’ya Selam şiiri Türk dünyasında
tanınmaktadır. Şiirlerinde milli ve kültürel unsuları yansıtmıştır.
11.
Parçada tanıtılan şair, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bahtiyar Vahapzade
B) Şehriyar
C) Recep Küpçü
D) Üzeyir Mehdizade
E) Ata Atacanoğlu
12.Aşağıdaki
hangisi Beş Hececiler grubunun temsilcileri arasında değildir?
A)
Faruk Nafiz Çamlıbel
B)
Halit Fahri Ozansoy
C)
Orhan Seyfi Orhon
D)
Ziya Osman Saba
E)
Enis Behiç Koryürek
13.Aşağıdaki dizelerin hangisinde, ayraç içinde
verilen edebî sanat yoktur? (2017)
A) Nihayetsiz bir ova ağarttı benzimizi,
Yollar bir şerit gibi ufka bağladı
bizi. (Teşbih)
B) Ellerim takılırken rüzgârların saçına
Asıldı arabamız bir dağın
yamacına. (Teşhis)
C) Ölümü hatırlatan ne var bu resimde?
Hâlbuki hayattayız hepimiz.
(Tezat)
D) Zeybek, sendeliyorsun! O ne? Soluyor benzin
Yere, eskisi gibi, hızlı
vurmuyor dizin. (Telmih)
E) Dal bir gün dedi ki tomurcuğuna:
Tenimde bir yara işler gibisin.
(İntak)
“Mahalle kahvesi!” Osmanlılar bilir ne demek?
Tasavvur etme sakın “Görmedim nedir?” diyecek.
Dilenci şekline girmiş bu sinsi cânîler,
Bu, gündüzün bile yol vermeyen, harâmîler,
Adımda bir, dikilir, azminin, gelir, önüne…
Zavallı yolcunun artık kıyar bütün gününe!
Evet, dilenci sanır seyr eden kıyâfetini;
Fakat bir onluğa âgûş açan sefâletini,
Görüp de rikkate şâyân, biraz sokulsa, hemen,
Vurur şikârını tâ kalbinin samîminden!
Mahalle kahvesi hâlâ niçin kapanmamalı?
Kapansın elverir artık bu perde pek kanlı!
Hayır, bu perde, bu Şark’ın bakılmayan yarası;
Bu, çehresindeki levsiyle yurda yüz karası;
14.Yukarıdaki
metnin türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şiir
B) Manzum Hikaye
C) Mensur Şiir
D) Dramatik şiir
E) Pastoral şiir
Neo-klasik
bir şairdir. Şiirini, divan şiirinden esinlenerek yazmayı düşünmüş, divan edebiyatı
şiir biçimlerini örnek alarak o yolda birtakım gazeller, murabbalar, rubailer yazmıştır.
Sessiz Gemi şiiri çok ünlüdür, aşk, sonsuzluk özlemi, ölüm, kahramanlık
temalarını işlemiştir.
15. Bu parçada tanıtılan şair,
aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Tevfik Fikret B) Ahmet Haşim C) Mehmet Akif Ersoy
D) Faruk Nafiz Çamlıbel E) Yahya Kemal Beyatlı
16. Başım dağ, saçlarım kardır
Deli rüzgarlarım vardır
Ovalar bana çok dardır
Benim meskenim dağlardır
Yukarıdaki dörtlükle ilgili aşağıdakilerden
hangisi doğru değildir?
A) Zengin kafiye vardır.
B) Redif vardır.
C) Düz uyak örgüsü vardır.
D) Redif ek halindedir.
E) Redif sözcükten oluşmamaktadır.
Bir
beyaz lerze, bir dumanlı uçuş;
Eşini
gâib eyleyen bir kuş
gibi kar
Geçen
eyyâm-ı nevbahârı arar...
Ey
kulûbun sürûd-ı şeydâsı,
Ey
kebûterlerin neşîdeleri,
O
bahârın bu işte ferdâsı:
Kapladı
bir derin sükûta yeri karlar
Ki
hamûşâne dem-be-dem ağlar!
17.Bu dizelerle ilgili
aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Toplumsal sorunları dile getirmek için
yazılmıştır.
B)
Aliterasyon ve asonanslara yer verilmiştir.
C)
Sembolizm akımının etkisiyle kaleme alınmıştır.
D)
Benzetme ve kişileştirmelere başvurulmuştur.
E)
Yabancı sözcük ve tamlamalara yer verilmiştir
“Herhangi bir konuda görüş ve düşüncelerimi ileri
sürerim. Amacım, fikirlerimi savunmak ve o fikirleri desteklemektir.
Önce fikrimi belirtir, sonra bunları ispatlar
ve kesin bir sonuca bağlarım.”
18.Böyle diyen bir yazar aşağıdakilerin hangisinden söz
etmektedir?
A) Eleştiri B) Makale
C) Fıkra D) Deneme
E) Öykü
19. “Taaşşuk-ı
Talat ve Fitnat”, “Letaif-i Rivayet” ve “Şair Evlenmesi” eserlerinin ortak
özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A)Yanlış
batılılaşmayı anlatmaları
B)Şiirle
düzyazıdan oluşmaları
C)Edebiyatımızda
ilk örnek olmaları
D)Realizmin
özelliklerini taşımaları
E)Roman
türü olmaları
Türkiye'nin
ulu dağlarını, ıssız koylarını, göç dışında kimsenin ayak basmadığı sarp geçitlerini
anlatan renkler; en az kendileri kadar etkileyici motif ve desenlerde yer yer
boy gösteriyor.
20.Bu cümlede aşağıdaki ögelerden
hangisi bulunmamaktadır?
A)
Özne B) Dolaylı tümleç C) Belirtili nesne
D) Zarf tümleci E) Yüklem
Öz dilimle haykırdım, "Ey milletim uyan!"
diye
Virân yurdu
dolaştım, bir şehrinden bir şehrine
Saç ve sakal
ağarttım ben de "Vatan, vatan!" diye
21. Bu dizeler, aşağıdaki edebiyat
dönemlerinden hangisinde söylenmiş olabilir?
A) Servetifünun Dönemi B) Divan Edebiyatı
C) Fercriati Dönemi D) Tanzimat Edebiyatı
E) Milli
Edebiyat Dönemi
Kendi hüsnünden utanmış da kızarmış yanağı
Yüzün örtüp kapamış saçları baştan aşağı
22. Bu dizelerde yer verilen sanat aşağıdakilerden
hangisidir? (2012)
A) Hüsnütalil B) Tezat C) Tevriye D) Cinas E)
Mecazımürsel
23.Aşağıdaki
cümlelerin hangisinde virgülün kullanılma nedeni farklıdır?
A)Bu yara sevda gibidir, dokunma tenimde
soğusun.
B)Geldiğini gördün, neden müdahale etmedin?
C)Bakalım Mevla'm neler eyler, ne
eylerse güzel eyler.
D)Kahveciden limon şekeri almış, yürek
ferahlatır diye uzatıyor.
E)Sözcükleri uzatarak, konuyu saptırarak
bir yere varamazsın.
Oldum
olası sevmişimdir vapur yolculuğunu( ) Bu sabah da 9( )15 Beşiktaş( )Kadıköy vapurundaydım.
Yanımda bir genç ( ) Elinde telefon ( ) kulağında kulaklıkla kendinden geçmiş
vaziyette bambaşka bir evrende bambaşka bir hayat yaşıyor gibiydi.
24. Parçada yay ayraçla belirtilen
yerlere aşağıdaki noktalama işaretlerinden hangileri gelmelidir?
A)
(…) (:) (-) (,) (,)
B) (.) (:) (,) (,) (;)
C)
(.) (.) (-) (…) (,)
D)
(…) (.) (/) (…) (;)
E)
(.) (:) (-) (…) (,)
25.Aşağıdaki
cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?
A)
Mademki bugüne kadar beni aramadı, bundan sonra da aramasın.
B)
Oysaki yaşlı kadının bu dünyada hiç kimsesi kalmamıştı.
C)
Herkese sırt çevirmişti, hâlbuki çok zor zamanlar yaşıyordu.
D)
Sen dünyayı bir cennet sanki her güzellik seni bulsun.
E) Biz de olanları biliyoruz sanmıştık, meğerki
her şey farklıymış.
BAŞARILAR…
Seyhan SAVRAN
Derya TOPAL
Yorum Gönder