11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları GEZEGEN YAYINLARI 2021 2022
11. Sınıf Edebiyat Kitap Cevapları GEZEGEN YAYINLARI, 11. Sınıf Edebiyat Kitap Cevapları, Kitap Cevapları, 11. Sınıf Gezegen Yayınları Edebiyat Kitap Cevapları,
11-sinif-edebiyat-kitap-cevaplari-gezegen-yayinlari-sayfa-23
ONEDEBİYAT.NET ' in değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.
on edebiyat= on numara edebiyat
11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları Gezegen Yayıncılık
Metin ve Türle İlgili Açıklamalar
1960-1980 yılları arasında Türk edebiyatında tiyatro etkinlikleri eskiye göre daha yoğun bir şekilde sürerken özel tiyatroların sayısı da hızla artar. Oyunculuk ve sahneleme teknikleri açısından Batı modelini izleyen bu özel tiyatroların yanında, yine bu dönemde amatör tiyatro toplulukları da kurulur. Oyun yazarlarının sayısında büyük bir artışın gözlemlendiği bu dönemde oyunların konuları da çeşitlenmiştir. Oktay Rıfat, Melih Cevdet, Nazım Kurşunlu, Nezihe Meriç gibi yazarlar bireyden hareketle topluma yönelirler. Pek çok alanda bir bilinçlenme aşamasının yaşandığı bu dönemde tiyatro, işçi ve köylü kesiminin sorunlarına da eğilir. Necati Cumalı, Refik Erduran, Turgut Özakman bu sorunları işleyen yazarlardandır. Yine bu dönemde konularını Osmanlı tarihinden, halk kahramanlarının hayatlarından ve mitolojiden alan oyunlar da yazılır. Turan Oflazoğlu, Orhan Asena, Güngör Dilmen bu tür konuları işleyen yazarların önde gelenleridir. Orhan Asena’nın “Hurrem Sultan” adlı oyunu 1959 yılında ilk kez Şahap Akalın’ın rejisiyle Ankara Devlet Tiyatrosu tarafından sahnelenmiştir. 1960’lı yıllarda Paris’te de sahnelenen oyun ayrıca Fransızca ve Macarcaya
Metni Anlama ve Çözümleme
1. Bir oyunda sahnedeki perdenin açılmasıyla başlayıp kapanması ile biten her bölümüne perde adı verilir. Sahne ise bir oyun veya filmin başlıca bölümlerinden her biridir. Tiyatro metinlerinde olay örgüsü perde ve sahne gibi bölümler etrafında düzenlenir. Geleneksel Türk tiyatrosunda ve kimi çağdaş oyunlarda perde ve sahne yerine meclis ile fasıl terimleri kullanılmıştır. Metnin her bölümünün olay örgüsünü belirleyiniz.
- Cevap:
2. Bir oyunun konusunun geçtiği yeri, çevreyi ve atmosferi biçim, kalıp, renk ve ışıklama ile canlandıran tamamlanmış yapıma dekor denir. Modern tiyatroda aynı eserin farklı temsillerinde farklı dekor uygulamaları olabilir. Bu uygulamalar yazar, yönetmen, yapımcı, oyuncu, tasarımcı ve teknik ekibin iş birliğiyle gerçekleştirilir. Modern tiyatroda efekt, ışık kostüm, dekor gibi ögeler de önemlidir. Siz, okuduğunuz metni sahneleseydiniz nasıl bir dekor oluştururdunuz?
- Cevap:
3. Okuduğunuz metin bir trajedi örneğidir ancak hem üç birlik kuralına uyulmadığı hem de nazım hâlinde yazılmadığı için klasik trajediden ayrılır. Bununla birlikte metnin bazı özellikleri klasik trajedi ile örtüşür. Bu özelliklerin neler olduğunu söyleyiniz.
- Cevap:
4. Metinde trajik etkiyi oluşturan; açık ve örtük iletileri, kültürel unsurları ve çatışmaları belirleyiniz.
- Cevap:
5. “Bu pek de pahalı olmayan bir fetih, doğru, ama cennetmekân Fatih Han’ınkinden sonra en büyük fetih…” Rüstem’e ait bu cümlede Fatih Sultan Mehmet’in hangi fethinden söz edilmektedir? Neden?
- Cevap:
6. Metnin şahıs kadrosunda yer alan Hurrem, Mihrimah, Rüstem, Kanuni ve Ahmet Paşa’dan hangileri karakter özelliği göstermektedir?
- Cevap:
7. Metinde kahramanların ruh hâlleri ile zaman ve mekân arasındaki ilişkiyi belirleyiniz.
- Cevap:
Yorum Gönder