2019 2020 10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Öğün Yayınları
10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Kitap Cevapları Öğün Yayınları, Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları, 10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Kitap Cevapları Sayfa 202,
ÖĞÜN yayınları 10 sınıf edebiyat kitabı cevapları
DEĞERLİ onedebiyat.net TAKİPÇİLERİ
YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILINDA DA BERABER OLACAĞIZ..
10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı DERSİNİN KİTAP CEVAPLARI SİTEMİZDE YAYINLANACAKTIR..
KİTAP CEVAPLARINI OKUL DERSLERİNE PARALEL ŞEKİLDE YAYINLAMAKTAYIZ.
EĞER ACİL DURUM VARSA YORUM KISMINA YAZINIZ 😁
10.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ KİTAP CEVAPLARI 2019 2020 Sayfa 202
İYİ ÇALIŞMALAR
onedebiyet = on numara edebiyat
14. Millî Edebiyat Dönemi roman yazarlarını ve eserlerini defterinize yazınız.
Cevap:
*Halide Edip, kişiliği, kültürü, Mustafa Kemal'e yakınlığı, kadın kahramanları, Doğu-Batı kültürleri karşısında takınacağımız tavrı araştırmasıyla dikkati çeker. İlk romanlarında genellikle tasarlanmış olaylar üzerinde durmuştur. Son romanlarında daha çok, gözlemlediği olayları anlatmıştır. Bütün romanlarında canlı ve güçlü kişilere yer vermiştir. Romanlarının önemli bir bölümünde mekân olarak İstanbul seçilmiştir. Bazı romanlarında ise mekân olarak Avrupa şehirleri göze çarpar. Eserlerinde üsluba pek önem vermez.
*Refik Halit Karay; gözlem yeteneği, sade ve akıcı üslubu, betimlemedeki ustalığı, mizahî görüş yeteneğiyle tanınır. Romanlarında genellikle sürükleyici, şaşırtıcı olayları seçer. Kimi romanlarının giriş bölümü polisiye romanlarının başlangıcı gibidir. Derinliğe inmeden aşk maceralarını anlatır. Eserlerinde, Anadolu'dan seçmiş olduğu ilginç tiplere yer verir. Ele aldığı kişilerin ruhsal derinliklerine inmez. Yurt içinde ve yurt dışında pek çok yere gitmesinden dolayı eserlerinde mekânı en geniş tutan sanatçılardan biri olmuştur. Refik Halit, üslup ustasıdır. Diğer türlerde verdiği eserlerde olduğu gibi, romanlarının da en değerli yanı üslubunda toplanır.
*Reşat Nuri Güntekin, Anadolu'yu, yerli hayatımızı romana geniş çapta sokması, tasvir ve tahlilciliği, özellikle kendisine büyük bir ün kazandıran Çalıkuşu'nda çizdiği öğretmen tipi, ayrıca batıl inançlar, din ve Batılılaşma üzerine geliştirdiği görüşleri ile öne çıkmıştır. Romanlarında, Anadolu'yu çok yakından tanıması dolayısıyla, yerli konuları yine yerli malzeme ve temalar etrafında anlatmıştır. Romanlarındaki odak kişilerin çoğu, yazarın kendisidir. Müfettişlik görevi sırasında bütün Anadolu'yu şehir şehir, kasaba kasaba dolaşmıştır. Bu sırada görüp duyduklarını da romanlarının ana malzemesi yapmıştır. Usta üslubu ile bu dönemin sevilen sanatçılardan biri olmuştur.
*Yakup Kadri, eserlerinde Tanzimat'tan itibaren Türk toplumun geçirdiği değişimleri, bunların getirdiği sosyal konuları, aydın-halk ilişkilerini işler. İlk romanlarından itibaren olayların sıkı örgüsüne pek dikkat etmez. Ona göre olaylar, düşünce ve duyguları, toplumun tarihî serüvenini anlatmak için birer araçtır. Kendine özgü bir kişi ve tip kadrosu vardır. Kahramanlarının iç yüzlerini tam olarak verebilmek için derinlemesine ruh çözümlemeleri yapar. Romanlarında Anadolu, Mısır ve Avrupa gibi çok çeşitli mekânlara yer vermiştir. Sanatçı, dil ve üslubuna özenmiştir.
*Aka Gündüz, teknik bakımdan ustalığa ulaşamamış olsa da milliyetçiliği ve realist, kimi zaman da natüralist tavrı ile bu dönem edebiyatının önemli temsilcileri arasında yer alır.
14. Millî Edebiyat Dönemi roman yazarlarını ve eserlerini defterinize yazınız.
Cevap:
Milli Edebiyat Dönemi Romanları
*Bu dönemin önemli romancıları, Halide Edip Adıvar, Refik Halit Karay, Reşat Nuri Güntekin, Yakup Kadri Karaosmanoğlu ve Aka Gündüz’dür.*Halide Edip, kişiliği, kültürü, Mustafa Kemal'e yakınlığı, kadın kahramanları, Doğu-Batı kültürleri karşısında takınacağımız tavrı araştırmasıyla dikkati çeker. İlk romanlarında genellikle tasarlanmış olaylar üzerinde durmuştur. Son romanlarında daha çok, gözlemlediği olayları anlatmıştır. Bütün romanlarında canlı ve güçlü kişilere yer vermiştir. Romanlarının önemli bir bölümünde mekân olarak İstanbul seçilmiştir. Bazı romanlarında ise mekân olarak Avrupa şehirleri göze çarpar. Eserlerinde üsluba pek önem vermez.
*Refik Halit Karay; gözlem yeteneği, sade ve akıcı üslubu, betimlemedeki ustalığı, mizahî görüş yeteneğiyle tanınır. Romanlarında genellikle sürükleyici, şaşırtıcı olayları seçer. Kimi romanlarının giriş bölümü polisiye romanlarının başlangıcı gibidir. Derinliğe inmeden aşk maceralarını anlatır. Eserlerinde, Anadolu'dan seçmiş olduğu ilginç tiplere yer verir. Ele aldığı kişilerin ruhsal derinliklerine inmez. Yurt içinde ve yurt dışında pek çok yere gitmesinden dolayı eserlerinde mekânı en geniş tutan sanatçılardan biri olmuştur. Refik Halit, üslup ustasıdır. Diğer türlerde verdiği eserlerde olduğu gibi, romanlarının da en değerli yanı üslubunda toplanır.
*Reşat Nuri Güntekin, Anadolu'yu, yerli hayatımızı romana geniş çapta sokması, tasvir ve tahlilciliği, özellikle kendisine büyük bir ün kazandıran Çalıkuşu'nda çizdiği öğretmen tipi, ayrıca batıl inançlar, din ve Batılılaşma üzerine geliştirdiği görüşleri ile öne çıkmıştır. Romanlarında, Anadolu'yu çok yakından tanıması dolayısıyla, yerli konuları yine yerli malzeme ve temalar etrafında anlatmıştır. Romanlarındaki odak kişilerin çoğu, yazarın kendisidir. Müfettişlik görevi sırasında bütün Anadolu'yu şehir şehir, kasaba kasaba dolaşmıştır. Bu sırada görüp duyduklarını da romanlarının ana malzemesi yapmıştır. Usta üslubu ile bu dönemin sevilen sanatçılardan biri olmuştur.
*Yakup Kadri, eserlerinde Tanzimat'tan itibaren Türk toplumun geçirdiği değişimleri, bunların getirdiği sosyal konuları, aydın-halk ilişkilerini işler. İlk romanlarından itibaren olayların sıkı örgüsüne pek dikkat etmez. Ona göre olaylar, düşünce ve duyguları, toplumun tarihî serüvenini anlatmak için birer araçtır. Kendine özgü bir kişi ve tip kadrosu vardır. Kahramanlarının iç yüzlerini tam olarak verebilmek için derinlemesine ruh çözümlemeleri yapar. Romanlarında Anadolu, Mısır ve Avrupa gibi çok çeşitli mekânlara yer vermiştir. Sanatçı, dil ve üslubuna özenmiştir.
*Aka Gündüz, teknik bakımdan ustalığa ulaşamamış olsa da milliyetçiliği ve realist, kimi zaman da natüralist tavrı ile bu dönem edebiyatının önemli temsilcileri arasında yer alır.
Bu dönemde özellikle memleket edebiyatı anlayışıyla önemli eserler vermiş olan sanatçılarımız ve eserleri şu şekildedir:
Millî Mücadele’yi konu edinen romanları araştırınız. Bu romanları aşağıya yazınız.
Cevap: TÜM ROMANLAR İÇİN TIKLAAAA
Halide Edip Adıvar
……………………..
...……………………
…………………..
Halide Edip Adıvar:
Ateşten Gömlek: Millî Mücadele’nin doğuşu anlatılır.
Vurun Kahpeye: Anadolu’ya öğretmen olarak gönderilen Aliye’nin çektiği sıkıntılar anlatılır.
Sinekli Bakkal: Sultan II. Abdülhamit devrindeki insanların yaşamı anlatılır.
Vurun Kahpeye: Anadolu’ya öğretmen olarak gönderilen Aliye’nin çektiği sıkıntılar anlatılır.
Sinekli Bakkal: Sultan II. Abdülhamit devrindeki insanların yaşamı anlatılır.
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Kiralık Konak: 1908-1918 yılları arasındaki aile hayatındaki çözülme anlatılır.
Nur Baba: Nur Baba Tekkesi’ndeki bozulma anlatılır.
Hüküm Gecesi: 1908-1911 yılları arasındaki siyasi hayat konu edilir.
Sodom ve Gomore: Kurtuluş Savaşı sırasında İstanbul’da yaşayan bir zümre ve bu zümre içindeki insanların ilişkilerinden hareketle toplumun ahlak değerleri sorgulanır.
Nur Baba: Nur Baba Tekkesi’ndeki bozulma anlatılır.
Hüküm Gecesi: 1908-1911 yılları arasındaki siyasi hayat konu edilir.
Sodom ve Gomore: Kurtuluş Savaşı sırasında İstanbul’da yaşayan bir zümre ve bu zümre içindeki insanların ilişkilerinden hareketle toplumun ahlak değerleri sorgulanır.
Reşat Nuri Güntekin:
Çalıkuşu: Olaylar Anadolu’da geçer, Anadolu insanının sosyolojik ve psikolojik yönleri yansıtılır. Memleketin durumu gözler önüne serilir.
Gizli El: Aile ve geçim sıkıntıları anlatılır.
Damga: istibdat yönetimine karşı çıkanların sürgüne gönderilmesi işlenir.
Yaprak Dökümü: Bir memur ailesinde; Batılılaşmanın yanlış anlaşılması sonucu değerlerlerin kayboluşu ve ailenin çöküşü işlenir.
Yeşil Gece: Cumhuriyet öncesi cahilliği konu edilir.
Gizli El: Aile ve geçim sıkıntıları anlatılır.
Damga: istibdat yönetimine karşı çıkanların sürgüne gönderilmesi işlenir.
Yaprak Dökümü: Bir memur ailesinde; Batılılaşmanın yanlış anlaşılması sonucu değerlerlerin kayboluşu ve ailenin çöküşü işlenir.
Yeşil Gece: Cumhuriyet öncesi cahilliği konu edilir.
Millî Mücadele’yi konu edinen romanları araştırınız. Bu romanları aşağıya yazınız.
Cevap: TÜM ROMANLAR İÇİN TIKLAAAA
http://www.onedebiyat.net/2019/09/2019-2020-10snf-turk-dili-ve-edebiyat.html
SAYFA, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 108, 109, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156,, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 208, 209, 210, 210, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, ve diğer Ders Kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
http://www.onedebiyat.net/2019/09/2019-2020-10snf-turk-dili-ve-edebiyat.html
SAYFA, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 108, 109, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156,, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 208, 209, 210, 210, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, ve diğer Ders Kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
http://www.onedebiyat.net/2019/09/2019-2020-10snf-turk-dili-ve-edebiyat.html
Yorum Gönder