AŞIK TARZI HALK EDEBİYATI DOĞRU-YANLIŞ SORULARI ÇALIŞMA KAĞIDI, AŞIK TARZI HALK ŞİİRİ DOĞRU YANLIŞ SORULARI, ÇALIŞMA KAĞITLARI, AŞIK EDEBİYATI ÇALIŞMA KAĞITLARI,
AŞIK TARZI HALK
EDEBİYATI
DOĞRU-YANLIŞ SORULARI
1.( )Aşık veya ozan denilen kişilerin, saz eşliğinde
söyledikleri şiirlerden oluşur.
2.( )Genelde sözlü olmasına rağmen
şairler, şiirlerini “cönk” dedikleri defterlerde toplamışlardır.
3.( )Aruz ölçüsü
kullanılır.
4.( )Soyut içten ve canlı
bir edebiyattır.
5.( )Koşma 8'li hece
ölçüsü ile yazılır.
6.( )Aşk, güzellik,
tabiat, ölüm, ayrılık ve toplumsal konular işlenir.
7.( )Koşma'nın nazım
birimi dörtlüktür.
8.( )Semai'nin kafiye
düzeni Koşmadan farklıdır
9.( )Semai'nin en büyük
temsilcisi Karacaoğlan ve Erzurumlu Emrah'tır.
10.( )Semai'nin hece
birimi 4'lüktür.
11.( )Güzelleme'de
yiğitlik ve kahramanlık bahsedilir.
12.( )Ağıt bir kişinin
ölümünün ardından söylenir.
13.( )Destan Aşık
Edebiyatının en uzun nazım biçimidir.
14.( )Varsağı'da hayattan
mutlu olma konuları işlenir.
15.(
)Varsağı Toroslardaki Varsak boyunun özel bir ezgiyle söylediği
türkülerden geliştirilmiş bir nazım biçimidir.
16.(
)Aşık tarzı denilmesinin sebebi bu ürünleri ortaya koyanlara Aşık
denildiğindendir.
17.(
)Kulak kafiyesi anlayışı yerine, göz kafiyesine ağırlık
verilmiştir
18.(
)Dudak Değmez dudak ünlülerinin şiirde yer almadan yazılmasıyla oluşmuş
türdür.
19.(
)Şiirde anlatım içten canlı ve yalındır
20.(
)Aşık Edebiyatında gerçekten çok hayali ürünlere yer verilir.
21.(
)Aşık Edebiyatı nazım türleri Güzelleme, Koçaklama, Taşlama ve Ağıttır.
22.(
)Bazı ürünlerde yöresel özellikler görülür.
23.(
)Şiirlerin son dörtlüğünde şairin adı ve mahlası geçer.
24.(
)Aşık Edebiyatı nazım birimi beyittir.
25.(
)Hece ölçüsünün 7'li 8'li ve 11'li kalıplarına ağırlık verilmiştir.
26.(
)Benzetme ve kişileştirme dışında
edebi sanatlara fazla yer verilmemiştir.
27.( )Aşık Edebiyatında halkın konuştuğu sade ve
yalın bir dil vardır.
28.( )Saz eşliğinde söylenen şiirlere içten bir
söyleyiş hakim değildir.
29.(
)Aşık Edebiyatı din içi bir edebiyattır.
30.(
)16.yy sanatçıları Köroğlu, Öksüz Dede ve Kul Mehmet'tir
31.(
)Aşık Edebiyatı nazım biçimi Koşma, Semai, Varsağı ve Destandır.
32.(
)Saz eşliğinde söylenen şiirlerdir.
33.(
)Kafiye düzeni aaab, cbcb
34.(
)Taşlama insanları eleştirmek için yazılan şiirlerdir.
35.(
)Destanlarda aşk ve sevgi konuları işenir.
36.(
)Destanını en önemli temsilcisi Karacaoğlandır.
37.(
)Destanlarda kendine özgü kahramanca bir söyleniş vardır.
38.(
)Destanın en önemli temsilcileri Aşık Ömer, Kayıkçı Kul Mustafa
ve Seyranidir.
39.(
)Aşık edebiyatında Tasavvufi konular işlenir.
40.(
)Varsağı hecenin 8'li kalıbıyla yazılır
41.(
)Varsağıda “bre, bre hey, hey, be hey” gibi sözcükler yer alır.
42.(
)Varsağı'nın kafiye düzeni koşmadan farklıdır.
43.(
)Varsağı'nın kendine özgü bir söylenişi yoktur.
44.(
)18.yy sanatçıları Ressam Levni ve Aşık VartandırEne
45.(
)Şiirler genellikle hazırlıksız olmaksızın içe doğduğu gibi söylenir.
46.(
)Neşet Ertaş 21.yy sanatçısıdır.
47.(
)Aşıklar ürünlerini keman eşliğinde ortaya çıkarırlar.
48.(
)Aşık edebiyatında daha çok tam uyak kullanılır.
49.(
)Aşık Tarzı Halk Edebiyatında sözlü gelenek devam ettirilmiştir.
50.(
)Aşıklar sazları omuzlarında köy köy, kasaba kasaba gezerler.
CEVAPLAR
1.D 2.D 3.Y 4.Y 5.Y 6.D 7.D 8.Y 9.D 10.D
11.Y 12.D 13.D 14.Y 15.D 16.D
17.Y 18.D 19.D 20.Y 21.D 22.D 23.D 24.Y
25.D 26.D 27.D 28.Y 29.Y 30.D
31.D 32.D 33.Y 34.D 35.Y 36.Y 37.D 38.D
39.Y 40.D 41.D 42.Y 43.Y 44.D
45.D 46.D 47.Y 48.Y 49.D 50.D
Enes Cakır
Gokhan SILEK
Yorum Gönder