2019 2020 10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Öğün Yayınları
10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Kitap Cevapları Öğün Yayınları, Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları, 10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Kitap Cevapları Sayfa 74,
ÖĞÜN yayınları 10 sınıf edebiyat kitabı cevapları
DEĞERLİ onedebiyat.net TAKİPÇİLERİ
YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILINDA DA BERABER OLACAĞIZ..
10.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı DERSİNİN KİTAP CEVAPLARI SİTEMİZDE YAYINLANACAKTIR..
KİTAP CEVAPLARINI OKUL DERSLERİNE PARALEL ŞEKİLDE YAYINLAMAKTAYIZ.
EĞER ACİL DURUM VARSA YORUM KISMINA YAZINIZ 😁
10.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ KİTAP CEVAPLARI 2019 2020 Sayfa 74
İYİ ÇALIŞMALAR
9. Samipaşazade Sezai, eserlerinde gözleme önem vermiştir.
Betimlemelerde ağır bir dil kullanmıştır. Konuşma bölümlerinde sade ve
doğal bir dil kullanmıştır. Bu bilgilerden hareketle okuduğunuz metni de
dikkate alarak yazarın dil ve üslup özelliklerini belirtiniz.
Cevap: Yazarın bu hikayesi diğer hikayelerine göre daha sade bir dilin özelliklerini taşımaktadır. İfadeler açık, net ve anlaşılırdır. İç betimlemeler fazla olsa da okuru sıkmamaktadır.
10. Okuduğunuz metni; bağlı olduğu edebî dönem, akım, gelenek, topluluk açısından değerlendirerek metinde görülen edebî, felsefi, estetik anlayışın metne yansımalarını değerlendiriniz.
Cevap: Akım: Tanzimat Döneminin ikinci nesil yazarlarındandır. Dönem: Osmanlının son dönemlerinde yaşamış olan yazar o dönemleri eserlerinde yansıtmıştır. Gelenek: Klasik Dönem ile Batı etkisinde kalacak olan modern edebiyatın arasında bir yerlerdedir.
11. Okuduğunuz metni ve yazarın biyografisini de dikkate alarak yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendiriniz.
Cevap: Yazar metinde kendi görüş ve düşüncelerini yansıtmaktan geri durmamıştır. O dönemlerdeki her yazarda bu tarz kendisini hemen belli eder. Yazar aynı zamanda anlatıcı konumundadır. Yani okura kendi yorumlarını da aktarmaktadır.
12. Tanzimat Dönemi’ndeki hikâye yazarlarını ve eserlerini sıralayınız.
Cevap:
Daha ilk eserlerden başlayarak, Tanzimat edebiyatı öykü ve romancılarının bir kısmı halka (Ahmet Mithat, Emin Nihat, Şemsettin Sami, Nabizade Nazım), bir kısmı aydın kişilere (Namık Kemal, Sami Paşazade Sezai, Recaizade Mahmut Ekrem) seslenmeyi tercih etmişlerdir.
Araba Sevdası: Yanlış batılaşmanın yol açtığı komik durumlar. (R. Mahmut Ekrem)
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat: Görmeden evlilik, erkek baskısı ve zulmüne dayalı aile şartları, kadınların esareti. (Şemsettin Sami)
İntibah, Araba Sevdası: Yanlış kadınları sevmenin doğurduğu yıkımlar.
Sergüzeşt: Kölelik ve cariyelik. (Şemsettin Sami)
Karabibik: Bir köy yaşamı. (Nabizade Nazım)
Zehra: Kıskançlık ve kıskançlığın yol açtığı olumsuzluklar. (Nabizade Nazım)
Cezmi: Tarihi bir olay. (Namık Kemal)
Felatun Bey’le Rakım Efendi: Batılılaşmanın hangi yoldan ve ne şekilde olması gerektiği. (Ahmet Mithat Efendi)
Bir edebî eserin okunmasında etkili olan unsurlar nelerdir? Aşağıya sıralayınız.
Cevap İçin Tıklaaaa
Cevap: Yazarın bu hikayesi diğer hikayelerine göre daha sade bir dilin özelliklerini taşımaktadır. İfadeler açık, net ve anlaşılırdır. İç betimlemeler fazla olsa da okuru sıkmamaktadır.
10. Okuduğunuz metni; bağlı olduğu edebî dönem, akım, gelenek, topluluk açısından değerlendirerek metinde görülen edebî, felsefi, estetik anlayışın metne yansımalarını değerlendiriniz.
Cevap: Akım: Tanzimat Döneminin ikinci nesil yazarlarındandır. Dönem: Osmanlının son dönemlerinde yaşamış olan yazar o dönemleri eserlerinde yansıtmıştır. Gelenek: Klasik Dönem ile Batı etkisinde kalacak olan modern edebiyatın arasında bir yerlerdedir.
11. Okuduğunuz metni ve yazarın biyografisini de dikkate alarak yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendiriniz.
Cevap: Yazar metinde kendi görüş ve düşüncelerini yansıtmaktan geri durmamıştır. O dönemlerdeki her yazarda bu tarz kendisini hemen belli eder. Yazar aynı zamanda anlatıcı konumundadır. Yani okura kendi yorumlarını da aktarmaktadır.
12. Tanzimat Dönemi’ndeki hikâye yazarlarını ve eserlerini sıralayınız.
Cevap:
Daha ilk eserlerden başlayarak, Tanzimat edebiyatı öykü ve romancılarının bir kısmı halka (Ahmet Mithat, Emin Nihat, Şemsettin Sami, Nabizade Nazım), bir kısmı aydın kişilere (Namık Kemal, Sami Paşazade Sezai, Recaizade Mahmut Ekrem) seslenmeyi tercih etmişlerdir.
Araba Sevdası: Yanlış batılaşmanın yol açtığı komik durumlar. (R. Mahmut Ekrem)
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat: Görmeden evlilik, erkek baskısı ve zulmüne dayalı aile şartları, kadınların esareti. (Şemsettin Sami)
İntibah, Araba Sevdası: Yanlış kadınları sevmenin doğurduğu yıkımlar.
Sergüzeşt: Kölelik ve cariyelik. (Şemsettin Sami)
Karabibik: Bir köy yaşamı. (Nabizade Nazım)
Zehra: Kıskançlık ve kıskançlığın yol açtığı olumsuzluklar. (Nabizade Nazım)
Cezmi: Tarihi bir olay. (Namık Kemal)
Felatun Bey’le Rakım Efendi: Batılılaşmanın hangi yoldan ve ne şekilde olması gerektiği. (Ahmet Mithat Efendi)
Bir edebî eserin okunmasında etkili olan unsurlar nelerdir? Aşağıya sıralayınız.
Cevap İçin Tıklaaaa
……………………..
...……………………
…………………..
Hani cevapları sf 74
YanıtlaSilYorum Gönder